Recreatie

De Maashorst heeft een belangrijke regionale rol bij het invullen van de recreatie, wat ons betreft staan rust en natuur hierbij centraal. In eigen huis hebben we een schitterend bomenpark in Heesch en een unieke route van Kilsdonkse molen naar het Kasteel in Heeswijk-Dinther langs de meanderende Aa met fraaie  kanoroutes.

De recreatievisie van de gemeente Bernheze zal met meer kracht moeten worden uitgevoerd. De ideeën worden onderschreven door D66, niet het tempo waarin de plannen nu tot uitvoering worden gebracht. Daar zal, als het aan ons ligt, de komende periode met name op worden ingezet.

De verdeling van de inkomsten van de toeristenbelasting is een aandachtspunt. Zo kan steun aan initiatieven van  de TRVBernheze die met evenementen als Parelketting, MultiCulti Route,  Rondje Bernheze en Culinaire Asperge Fietstocht en Winterwandeltocht een wezenlijke bijdrage leveren aan de promotie van onze gemeente.

Een beter bewegwijzering in het buitengebied zal wildgroei voorkomen. Met name toeristische belastinggelden opgehaald bij de buitenlandse werknemers en bewoners van de Wildhorst vloeien niet terug naar de juiste plek.

Recreatie en rust zal ook naar de woonwijken toe gebracht moeten worden. In ieder geval voor nog nieuw te bouwen wijken, maar ook waar wijken worden opgeknapt, zullen er dichtbij meer groene recreatiemogelijkheden moeten komen om een ommetje te wandelen, een boek te kunnen lezen op een bankje in het zonnetje, of om even lekker te kunnen spelen.