Standpunten overzicht

Duurzaamheid op alle vlakken van de samenleving.
Ons huidige niveau van welvaart en welzijn gunnen we ook aan onze kinderen en kleinkinderen daarom staat duurzaamheid hoog op onze agenda. We gaan zorgvuldig om met natuurlijk hulpbronnen, met ons landschap en ons historisch erfgoed.
We willen financieel niet boven onze stand leven en gunnen toekomstige generaties dezelfde kansen als wijzelf hebben.

Het woord duurzaamheid wordt te vaak expliciet voor natuur en milieu gebruikt. Duurzaamheid zou wat ons betreft op alle vlakken van de samenleving een leidend principe moeten zijn. Of het nu gaat om onderwijs, bouwen, natuur en milieu, economie, het verenigingsleven of besturen. Politiek gezien is de lange termijn vaak moeilijk te verkopen omdat effecten niet direct zichtbaar zijn. D66 durft keuzes te maken omdat we ons realiseren dat duurzaam inzetten nodig is en dat daarin nu actie moet worden ondernomen om zo snel mogelijk de vruchten te kunnen plukken van een wereld, een gemeente, die in balans is.

Streef naar een duurzame en harmonieuze samenleving.

Standpunten